Vážení rodiče, vážení studenti,
vláda ČR svým usnesením č. 201 ze dne 12.3.2020 o přijetí krizového opatření zakázala s účinností ode dne 13. března 2020 osobní přítomnost žáků a studentů na základním, středním a vyšším odborném vzdělávání ve školách a školských zařízeních podle zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů, a při akcích pořádaných těmito školami.
V důsledku tohoto opatření přešla škola Trivis Praha na individuální distanční výuku.
Komunikace v individuální distanční výuce na TRIVIS PRAHA je realizována prostřednictví těchto on-line kanálů:
- systém Bakaláři (je třeba zohlednit omezenou kapacitu systému)
Přes systém Bakaláři je realizováno:
- zadávání domácích úkolů, svázaných s příslušnou vyučovací hodinou, a to textovou formou bez přiložených materiálů
- prostřednictvím modulu probíhá textová komunikace mezi vyučujícími a studenty – je textovou formou bez příloh
- komunikují navzájem třídní vyučující – dostávají kopie zadaných domácích úkolů
- zapisují vyučující klasifikaci
- pomocí modulu NÁSTĚNKA jsou informováni studenti i učitelé o aktuálních změnách či úpravách v individuální distanční výuce
- systém MS OFFICE365 on-line (přihlášení: jméno.příjmení@net.trivis.cz, heslo jako v učebně IT, TA nebo v kmenových učebnách)
Přes systém OFFICE365 je realizováno:
- v TEAMS realizace skupinové on-line práce
- zasílání studijních materiálů (scany, odkazy, e-knihy apod.)
- video výuka a individuální video konzultace
- chaty se studenty a mezi studenty navzájem
- v OUTLOOK komunikace prostřednictvím mailů – zasílání mailů s přílohami (vypracovanými domácími úkoly apod.)
- v ONEDRIVE ukládání souborů a sdílení souborů
- online testování vědomostí studentů prostřednictvím modulu FORMS
- systém MOODLE
- online testování pomocí časově omezených testů – student dostane výzvu ke splnění testu mailem
- systém školního mailu (jméno@trivis.cz)
- pouze textové maily s vyučujícími bez příloh – tento systém slouží jako záložní – vždy nejdříve použijte mail v systému OFFICE365
PRAVIDLA PRO PRÁCI SE SYSTÉMY INDIVIDUÁLNÍ DISTANČNÍ VÝUKY
- respektujte jednotlivé typy nastavené komunikace
- neposílejte zbytečné soubory a přílohy
- snažte se posílat co nejmenší přílohy (zip, rar apod)
- snažte se soubory co nejvíce sdílet a ne 30x posílat ten stejný soubor
- využívejte internetové online knihovny a další online zdroje
- nezahlcujte chaty, maily a další kanály zbytečnostmi
- nešiřte v Office365 hoaxy, zbytečná videa, obrázky apod.
- neukládejte do komunikace ani na OneDrive zbytečné soukromé soubory
- nevytvářejte zbytečné soukromé chaty nebo video konference
- nezahlcujte Internet – nebuďte stále on-line (Internet potřebují i složky IZS)
- nevytvářejte soukromé skupiny, třídy nebo teamy
- respektujte zadání od vyučujícího a jím nastavené kanály pro komunikaci
(každý vyučující má právo nastavit komunikaci s vámi individuálně)
- chovejte se i v on-line komunikaci k sobě tak, abyste se nemuseli stydět a následně omlouvat
- pomáhejte si navzájem – vysvětlujte si postupy, přístupy, přihlášení, používání jednotlivých kanálů komunikace
- snažte se dodržovat úřední hodiny vyučujících, jsou od PO-PA 9-15hod.
- v případě potřeby se obracejte nejdřív na vyučující a až poté na správce systému
- porušení těchto pravidel bude postihováno stejně jako porušení školního řádu
- pokud nejde spustit cokoliv z MS Office 365, smažte nejprve v NASTAVENÍ internetového prohlížeče údaje o prohlížení tzn. soubory cookie, jiná data webů, obrázky a soubory v mezipaměti. Následně počítač restartujte a přihlašte se znovu. Pravděpodobně máte internetový prohlížeč zahlcen daty z her a surfování. Pokud používáte systém MAC – nepoužívejte prohlížeč SAFARI ale CHROME. Stejný postup platí i pro systém Bakaláři.
- každá odevzdaná práce musí být pojmenována podle tohoto klíče: „trida_prijmeni_zkratka predmetu_datum“ např.:“2C_HOSEK_PRAVO_30032020″. Práce, které nemají jméno podle tohoto systému nebudou přijaty. Nelze neustále dohledávat, kdo je autorem práce.
- Student je povinen se při přihlášení do jakéhokoliv on-line testu podepsat jménem, příjmením a třídou – tzn. řádně se identifikovat např. „JAN NOVÁK 3C“. Pokud se student podepíše zkratkou nebo jiným způsoben nebo neuvede třídu, je to stejné jako by se nepodepsal vůbec a test tedy nesplnil. Bude klasifikován jako při nesplnění testu.
(hesla do Bakalářů, MOODLE a OFFICE365)
Správce serveru a IT – Josef Hornych, it@trivis.cz
(nastavení a správa školního serveru)
Ředitel SŠV s VOŠ Trivis Praha
Mgr. et Bc. Dalecký Jan